W kancelarii parafialnej wydawane są następujące dokumenty:
1. Świadectwa chrztu, bierzmowania, ślubu (jeżeli te sakramenty były przyjęte w naszej parafii).
2. Zaświadczenia o praktykowaniu wiary dla rodziców chrzestnych oraz dla świadków bierzmowania (jeżeli zainteresowani mieszkają na terenie naszej parafii i spełniają stosowne wymagania).
3. Zezwolenia na udzielenie sakramentu chrztu lub małżeństwa poza naszą parafią (jeżeli zainteresowani mieszkają na terenie naszej parafii).
4. Zezwolenia na wykonywanie różnych prac przy grobie na cmentarzu parafialnym.
Dokumenty wymienione w punktach 1-3 można uzyskać od ręki w godzinach urzędowania. Dokumenty związane z cmentarzem wydawane są po rozpatrzeniu sprawy, zazwyczaj także od ręki.
Zwracamy uwagę na to, że dokumenty wymienione w punktach 2-3 wydawane są tylko naszym parafianom, czyli osobom zamieszkującym na terenie naszej parafii. Prawo kanoniczne podaje, że wystarczy mieszkać przez przynajmniej trzy miesiące na terenie danej parafii, by zostać jej członkiem (por. Kodeks Prawa Kanonicznego, kan. 102 §2). Ponadto warto zauważyć, że prawo kanoniczne nie posługuje się pojęciem „zameldowania”. Zatem nasi parafianie to osoby, które przez przynajmniej trzy miesiące zamieszkują w administracyjnych granicach naszej parafii; adres zameldowania jest bez znaczenia. Spis ulic należących do naszej parafii można sprawdzić TUTAJ.
W związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) obowiązują następujące zasady dotyczące wydawania dokumentów, świadectw i zaświadczeń.
W celu pobrania potrzebnego dokumentu należy osobiście stawić się w kancelarii parafialnej z dowodem osobistym.
Jeżeli, z różnych przyczyn, osoba chcąca pobrać dokument nie jest w stanie spełnić powyższego wymogu, może wówczas skontaktować się telefonicznie lub mailowo z kancelarią parafialną i poprosić o wydanie dokumentu, zaznaczając sposób odebrania dokumentu. Możliwości odebrania dokumentu są następujące:
- Możliwość 1.: Osoba wnioskująca może sporządzić pisemne oświadczenie upoważniające inną osobę do odbioru dokumentu w kancelarii parafialnej w jej imieniu (wzór takiego upoważnienia można pobrać TUTAJ); wówczas osoba upoważniona winna zgłosić się do kancelarii parafialnej ze swoim dowodem osobistym oraz pisemnym upoważnieniem.
- Możliwość 2.: Pracownik kancelarii może przesłać dokument do parafii zamieszkania osoby wnioskującej, skąd będzie mógł zostać odebrany przez osobę wnioskującą po zweryfikowaniu jej tożsamości.
- Możliwość 3.: Pracownik kancelarii może przesłać dokument bezpośrednio do parafii, w której będzie potrzebny.
Informujemy, że nie przesyłamy dokumentów kościelnych na adres wnioskującego oraz skanów dokumentów na adres mailowy.